zondag 20 juli 2014

Mens en zingeving - Wat is geloven? Wie is God?

Wat is geloven?

De verschillende bronnen gaven mij een betere kijk op geloven. Als ik denk aan geloven, dan is het voor mij het gevoel dat er altijd iemand bij je is die je niet ziet maar wel voelt. Die je helpt om doorheen moeilijke periodes te komen. Precies een innerlijk stemmetje “ Komaan, je bent er bijna, nog even doorduwen en het zal snel weer beter gaan … “ Dit stemmetje zorgt voor meer zelfvertrouwen om door te gaan.

Wie is God?

Op de vraag “ Wie is God? “ kan ik moeilijk een antwoord geven … Ik geloof wel in iets, maar ik weet niet of ik geloof in God als karakter die aanwezig is om ons doorheen het leven te helpen.
Volgens de bijbel is God de persoon die de aarde en de hemel en ons geschapen heeft. Ik denk niet dat dit gebeurd is, maar ik geloof wel dat er iets aanwezig is die ervoor gezorgd heeft dat wij er hier en nu zijn en die ervoor zorgt dat wij zo door het leven gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten