zondag 27 juli 2014

Mens en natuur - extra

Hoe gezond is biologisch voedsel?

Dit artikel toont duidelijk aan dat biologisch voedsel gezonder is. Meer vitamines en meer anti-oxidanten in de aardappelen, minder water in het vlees doordat de dieren geen krachtvoer krijgen. Zeer grote verschillen zijn er niet, maar als je je zelf beter voelt door biologisch te eten dan moet je dit gewoon doen.

link: infoplein

101 redenen om borstvoeding te geven!



Dit is voor mij een zeer belangrijke lijst. Ook ik gaf borstvoeding aan mijn kinderen gedurende 7 maanden. Beiden kregen ze een hoop antistoffen. Vooral bij mijn zoon was dit goed te merken dat hij dit nodig had. Hij blijkt een zeer allergisch kind te zijn. Hij is allergisch voor gluten, eieren, tomaat, soja en citrusvruchten. We moeten dus een hoop elimineren! Toen ik borstvoeding gaf, vlak na de geboorte kreeg hij meteen diarree en eczeem. Wat waren we in paniek … We wisten meteen dat het ging over de voeding die ik at. Na een eliminatiedieet was het super om hem te voeden. De eczeem en diarree bleef weg. Onze zoon was vrolijk en gezond. Eenmaal ik stopte met de borstvoeding begon de zoektocht! Hij moest gemanipuleerd voedsel eten. Glutenvrije bloem in het harde brood zonder smaak en koekjes zonder eieren, soja en gluten zijn praktisch onvindbaar.
De 7 maanden dat ik borstvoeding had, had ik een gezond en gelukkig kind. Eenmaal ik stopte begonnen de problemen. Hij kreeg bijna meteen een grote verkoudheid die resulteerde in RSV, maandenlang puffen en aerosol. Hij was een jaar aan een stuk constant ziek en had felle diarree en zelfs nu nog steeds eczeem.

Voor mij zijn de belangrijkste voordelen aan borstvoeding: geldbesparing, altijd op temperatuur, een hoop antistoffen, een gelukkig en gezonde baby, geen gesleur met plastiek flessen, water en poeder, …
Een verlaging van onze ecologische voetafdruk en dus ook het beste van mezelf meegegeven aan mijn kinderen. Ik zou het iedereen aanraden …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten