zondag 13 juli 2014

Mens en zingeving - PKG-schaal

Ik maakte mijn persoonlijke PKG-schaal op. Dit was mijn resultaat. 


Ik ben volledig akkoord met deze resultaten. Het geeft een volledig beeld van hoe ik ben. Ik ben enorm op zoek naar iets om mij vast te houden. Ik ben enorm gelovig en dat zie je aan het resultaat voor “Second Naivité”. Ik zoek altijd de symbolische betekenis achter de verhalen. Ik geloof niet in Jezus, Maria, …en denk dus niet dat dit allemaal acht gebeurd is. Volgens mij hebben zij niet echt geleefd. Maar ik geloof wel dat er achter elk verhaal een betekenis zit. Ik ga er ook naar op zoek.
Ook ben ik Orthodox. Ik houd me graag vast aan rituelen. Zo ga ik bij examens naar de kerk bidden of een kaarsje branden. Ook thuis staat mijn kaarsje altijd te branden voor de mensen die het moeilijk hebben. Ook op reis ga ik geen enkele kerk passeren zonder er even binnen te springen voor een kaarsje. Ik ben geen wekelijkse kerkganger maar deze rituelen kreeg ik van thuisuit mee en daar geloof ik ook echt in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten