zondag 10 augustus 2014

Mens en lijden - Extra

Seven Pounds

Ben heeft een lijst opgesteld met 7 namen. Deze 7 personen zitten momenteel aan een keerpunt waarbij ze zwaar in de problemen gekomen zijn. Gaande van materiĆ«le, finaciĆ«le maar ook lichamelijke problemen. Een van de zeven is arm, een is blind, een vrouw wacht op een harttransplantatie. In de film zie je hoe Ben de 7 mensen beter leert kennen. Vooral de vrouw die dringend een hart nodig heeft, doet hem nog meer nadenken over het leven. Maakt hij wel een goeie keuze. Op een bepaald moment ligt de vrouw op sterven moet hij kiezen … Blijven leven en de vrouw verliezen of toch zijn plan verderzetten zodat er 7 mensen gelukkig worden. Hij kiest voor het laatste. Een hartverscheurende keuze die hem veel pijn bezorgt. De vrouw krijgt even later een nieuw hart ( zijn hart ) en de man een paar nieuwe ogen. Een vrouw krijgt zijn huis enz.

Een zeer aangrijpende film die je moet gezien hebben! Als ik eraan terugdenk krijg ik nog steeds kippenvel. Deze film toont ook aan hoe ik het leven na de dood zie. Ik leef verder in het hart van iemand anders … Dit is ook een belangrijke keuze die ik maakte voor mezelf. Ik wil mijn organen doneren om iemand anders te helpen.



Bram vermeulen

Als ik dood ga, huil maar niet
ik ben niet echt dood moet je weten
het is de heimwee die ik achterliet,
dood ben ik pas als jij die bent vergeten.
En als ik dood ga, treur maar niet
ik ben niet echt weg moet je weten
het is het verlangen dat ik achterliet
dood ben ik pas als jij dat bent vergeten.
En als ik dood ga, huil maar niet
ik ben niet echt dood moet je weten
het is maar een lichaam dat ik achterliet
dood ben ik pas als jij mij bent vergeten
dood ben ik pas als jij mij bent vergeten

Dit gedicht grijpt mij nog steeds enorm. Voor mij is dit gedicht ook een houvast. Als iemand sterft die nauw aan m’n hart ligt, dan zit die nog steeds in mij. Ik zal die persoon nog steeds voelen in mijn hart. Dit is zeer belangrijk. Zo zal ik die persoon niet verliezen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten